W grze Heroes of Might and Magic III: Odrodzenie Erathii współczynniki są przypisane do bohaterów i jednostek.

Współczynniki bohatera[]

Każdy z bohaterów w grze Heroes of Might and Magic III: Odrodzenie Erathii (a także w obu dodatkach do niej) jest charakteryzowany przecz cztery główne współczynniki, zwane też umiejętnościami głównymi. Należą do nich Atak, Obrona, Moc i Wiedza.

  • Atak - im więcej punktów tej umiejętności, tym większe zadawane przeciwnikom obrażenia.
  • Obrona - wzrost ilości punktów tego współczynnika zmniejsza liczbę obrażeń zadawanych jednostkom bohatera przez przeciwnika.
  • Moc - wpływa na siłę i czas trwania czarów rzucanych przez bohatera.
  • Wiedza - decyduje o ilości punktów magii bohatera. Ich liczba = wiedza *10.

Po każdym awansie na wyższy poziom bohater otrzymuje kolejny punkt jednego z tych współczynników klasy bojowe (takie jak np. Rycerz, czy Łowca) częściej otrzymują punkty ataku/obony, podczas gdy klasy magiczne (przykładowo Heretyk lub Czarnoksiężnik) punkty mocy/wiedzy.

Oprócz tych czterech współczynników podczas bitwy istotne są dwa kolejne.

  • Morale - od niego zależy, czy jednostka będzie mogła wykonać kolejny ruch (jest to możliwe, gdy morale jest dodatnie), albo zastygnąć w bezruchu ze strachu (gdy wartość jest ujemna).
  • Szczęście - gdy wartość szczęścia jest wysoka, jednostka bohatera ma większe szanse na zadanie podwójnych obrażeń.

Statystyki można poprawić poprzez zdobycie odpowiednich artefaktów lub odwiedzenie zwiększających (lub zmniejszających) je lokacji.

Współczynniki jednostek[]

Także jednostki mają współczynniki, które wpływają na ich siłę, wytrzymałość i przydatność na polu bitwy.

Są to:

  • Atak - wpływa na zadawane przez jednostkę obrażenia.
  • Obrona - od niej zależy ilość obrażeń odniesionych przez jednostkę.
  • Punkty życia - ukazuje ilość punktów obrażeń, jakie trzeba zadać, by zabić jedną jednostkę,.
  • Obrażenia - ten współczynnik pokazuje ile punktów obrażeń pojedynczym atakiem jest w stanie zadać jedna jednostka drugiej przy identycznych współczynnikach ataku i obrony.
  • Szybkość - wpływa na zasięg jednostki na polu bitwy oraz na to, jak szybko się poruszy.