Moc i Magia
Advertisement

Diuk Winston Boragus (ur. ok 1100 p.C, zm. 1171) to jeden z władców Krewlodu, ogr. Diuk jest wrogiem Erathii, jego głównym celem jest poszerzanie państwa przez podbijanie przyległych ziem. Jego potyczki z tą armią są legendarne, bierze dużo jeńców.

Występuje w grze Heroes of Might and Magic III: Armageddon's Blade oraz Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death, natomiast jest wspomniany w Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia.

Bohater w Heroes of Might and Magic III[]

Biografia[]

Jego wybitne zdolności dowodzenia ogrami znacząco mu pomogły w jego dążeniu do władzy absolutnej.

Specjalność[]

Ogry - zwiększa atak i obronę wszystkich ogrów i ogrzych szamanów w swojej armii na każdy poziom powyżej czwartego.

Kampanie[]

Boragus występuje fizycznie tylko w jednej kampanii: Festiwal Życia AB (w misji Obalić króla, sterowany przez komputer)

Biografia[]

Dojście do władzy[]

Już jako młody ogr był znany ze swojej brutalności. Sam zabił wodza swojej rodzinnej wioski by zostać jej władcą. Po zjednoczeniu kilku plemion krewlodzkich przystąpił do Festiwalu Życia ok. roku 1141 p.C. który z łatwością wygrał. Wkrótce potem zaczął być uważany za jednego z najlepszych władców jakich miał ten kraj. Miał wielu synów z których najbardziej znanym był Jabarkas oraz adoptował córkę, Gundulę.

Poszukiwania najemników[]

Toast Boragusa.

Po uzyskaniu stabilnej pozycji króla Boragus zaczął szukać uzdolnionych wojowników na kontynencie. Było to spowodowane ogromnymi deficytami żołnierzy w armii Krewlodu. Jednym z nich był Yog, pół-dżin z Bracady. By go przetestować zaatakował go swoim potężnym wojskiem. Yog jednak dotarł do Ulgak, gdzie Winston polecił mu dostarczyć fragmenty Anielskiego Przymierza do jego agentów znajdujących się w różnych częściach Antagarichu. Po wykonaniu zadania Yog dołączył już do barbarzyńców na stałe.

Wojny o Odrodzenie Erathii[]

Po śmierci króla Gryphonhearta diuk postanowił zaatakować Erathię. Zdobył Minewell i walczył z królem Tatalii Tralosskiem o Hillbridge. Został jednak szybko wyparty przez wojska królowej Katarzyny i Gavina Magnusa.

Festiwal Życia i śmierć diuka[]

Trofeum Kilgora.

W roku 1771 p.C. przyszedł czas na zorganizowanie nowego Festiwalu Życia. Przystąpiło do niego czterech kandydatów na tron - Kilgor, Degab, Telez i Vilmit. Ten pierwszy okazał się najlepszy, zaimponował Boragusowi swoimi umiejętnościami. Diuk został w końcu zabity i pozbawiony głowy a nowym władcą został jeszcze brutalniejszy Kilgor. Głowa Boragusa została zawieszona w sali tronowej.

Advertisement