Moc i Magia
Advertisement

Kujin - główna szamanka orków z Ranaaru, doradczyni wodza Gotaia. Jest bohaterką kampanijną w dodatku do gry Heroes of Might and Magic V - Heroes of Might and Magic V: Dzikie Hordy.

[]

Wizja []

Wśród orków Ranaaru narastała chęć zemsty. Mieli już dość znoszenia "stalowych ludzi", jak nazywali mieszkańców Imperium Gryfów . Czekali długo na jakąś wizję zesłaną przez ich bóstwa, co byłoby sygnałem do ataku na ziemie ludzi. I doczekali się.

Kujin - plemienna szamanka, otrzymała wizję nie od bóstw, ale od legendarnych orczych bohaterów - Kunyaka i Batu. Brzmiała ona tak:

Batu rzucił kośćmi wróżbity. Z pyłu uniosły się trzy symbole. Pierwszy to demon. Batu rzekł: "Walczą z samym życiem, z naszą Matką Ziemią. Oni są prawdziwym wrogiem. My chronimy życie - taki jest nasz cel." Kolejnym symbolem był smoczy król - młody człowiek, stojący przed nami. Przekazał czaszkę mrocznego smoka Kunyakowi i rzekł: "Następca będzie podobny orkowi - pół człowiekiem, a pół demonem będzie. Ma w swym ręku moc zmieniania świata - lub niszczenia go." Ostatnim symbolem był pająk - martwy, ale nie umarły. Przetnie sieć kłamstw demona rozciągniętą nad naszym światem. Batu rzekł: "Orkowie spotkają pająka o twarzy człowieka. Sieciarz pomoże nam uratować Matkę Ziemię... jak orkowie uratowali ją wcześniej!"

Jednak chan orków - Quroq - zignorował omeny Kujin i poprowadził orków do dzikiej szarży na stolicę Księstwa Kruka - Szczyt Voron, a jego lojalni podwładni poszli za nim. Nie skończyło się to jednak dla nich dobrze - udało im się zdobyć miasto, lecz zaraz po tym zostali osaczeni przez wielką armię fanatyków Alaryka. Kapłan zabił Quroqa, po czym odciął mu głowę i zatknął na palu w Talonguard jako "trofeum".

Wybory wodza[]

Po śmierci Quroqa, wśród orków trzeba było znaleźć nowego wodza. Na to stanowisko konkurował młody Gotai - adoptowany syn zmarłego chana, pragnący zemsty na Alaryku oraz jego przeciwnik Kragh. Celem było zebranie tysiąca czaszek ludzi w szybszym czasie i przyniesienie ich do Kujin. Gotaiowi pomogły nieco gobliny, które okradły Kragha ze zdobytych głów. Tak oto przybrany syn Quroqa został nowym wodzem orków Ranaaru.

Jeden chan, jeden klan[]

Choć Gotai został wodzem, duża część orków nie chciała słuchać jego rozkazów. Przewodził im Tengal - weteran wielu walk, który sądził, że on byłby lepszym przywódcą. W obozie rozgorzała zacięta walka bratobójcza, przez co Gotai musiał uciekać. Kujin zaproponowała mu, że wyruszy na misję dyplomatyczną jako jego "adiutant" i przekona do niego cztery największe klany Ranaaru. Z trzema pierwszymi poszło sprawnie, lecz klan Ull-Dash nie chciał słuchać szamanki, myśląc, że wodzem wciąż jest Quroq. Z tego powodu wysyłał na nią armie, chcąc ją przegonić. Kiedy w końcu wódz klanu - Batal, zrozumiał, o co chodzi szamance, postanowił przyłączyć się do szeregów Gotaia.

Podróż przez Góry Mistyczne[]

Aby dołączyć do Gotaia z nowymi klanami, Kujin musiała przejść przez Góry Mistyczne - miejsce zarówno oświecające, jak i trudne do przebycia. Szamanka musiała wykazać się wielką inteligencją i sprytem, żeby przejść przez to pasmo górskie. Po drodze do miejsca spotkania z młodym chanem, napotkała ludzi uczestniczących w pogrzebie Andreja - ostatniego członka rodu Gryfów, zabitego przez fałszywą Izabelę. Kujin zapewniła mu błogosławieństwo Matki Ziemi, po czym wyruszyła do celu podróży. 

Spotkanie z Pajęczym Omenem[]

Kujin napotkała na drodze do Gotaia dziwnego człowieka, który przewodził armią nieumarłych. Kiedy zapytała go o imię, ten rzekł, że nazywa się Arantir - wybraniec Ashy, który oczyszczaImperium Gryfów z demonicznej skazy. Szamanka w mgnieniu oka rozpoznała w nim Pajęczy Omen z jej wizji. Oboje przywódcy postanowili zawrzeć sojusz i walczyć ramię w ramię z demonami.

Audiencja u Zehira[]

Po długiej podróży, Kujin dotarła w końcu do Gotaia. Młody wódz pomścił już Quroqa, zabijając Alaryka i postanowił wyruszyć na Talonguard, by zniszczyć siedlisko demonów. Jednak szamanka poradziła mu poszukanie sojuszników, z którymi łatwiej będzie osiągnąć zwycięstwo. Kimś takim był z pewnością Arcymag Zehir - władca Srebrnych Miast. Aby zjednać sobie orków dodatkowo, Zehir podarował Gotaiowi laskę Kunyaka - artefakt wielkiej wagi dla orków. Pierwszy raz w historii, Czarodzieje i Orkowie zawiązali sojusz.

Oblężenie Talonguard[]

Jedną z czterech walk o zamek rozgrywamy jako Kujin. Szamanka jest również obecna w scenie końcowej.

Rozgrywka[]

Kujin jest bohaterką klasy Barbarzyńca. Pojawia się w misjach 2 i 4 w kampanii Gotaia "Cześć ojcom" oraz w 4 misji kampanii Zehira "Na ratunek" podczas oblężenia jednego z podziemnych miast Biary.

Advertisement