FANDOM

Cyrus - czarodziej, bohater kampanijny z Heroes of Might and Magic V.

Był królem państwa czarodziejów - Srebrnych Miast. Wziął udział w wojnie Piątego Zacmienia i w decydującym momencie opuścił, wraz z królem elfów Alaronem, armię rycerzy dowodzoną przez samego króla Imperium Gryfów - Aleksieja. Spowodował tym ogromną antypatię Imperium do Srebrnych Miast. W trakcie wojny Szóstego Zacmienia wyśmiał delegację rycerzy na czele z Godrykiem, którzy prosili o wsparcie militarne w walce z demonami, a następnie stanął w obliczu najazdu Imperium sprzymierzonego z nekromantami pod wodzą Markala - zaciekłego wroga Cyrusa - na obszary Srebrnych Miast. Utraciwszy znaczne połacie terytoriów, Cyrus ratował się ucieczką do wymiaru pierścienia nieskruszonych, tam jednak Markal dopadł go i zabił. Tron po nim objął jego syn Zehir.

W pojedynczym scenariuszu "Temptation" Zehir wyruszył do wymiaru pierścienia nieskruszonych w celu wskrzesznia Cyrusa, jednak plany te pokrzyżował mu Markal.

Jego oficjalna biografia brzmiała tak: Cyrus był stworzony do wielkich czynów, od młodych lat okazywał kombinacje naturalnego talentu i intensywnej poukładanej ambicji jaką liderzy (przywódcy) często posiadają. Walcząc bezlitośnie wspiął się na górę, stając się młodym i dynamicznym władcą Pierwszego Kręgu Wtajemniczenia. Mijały lata i geniusz Cyrusa znikał pod wpływem jego wielkiego ego i tendencji do chciwości, Cyrus pozostał jednak Magiem o imponującej mocy.