FANDOM

Arantir - nekromanta, bohater kampanijny Heroes of Might and Magic V (pojawia się wyłącznie w dodatku Dzikie Hordy), także jedna ze znaczących postaci fabuły gry Dark Messiah of Might and Magic.

Jako student nekromancji miał opinię słabego mola książkowego. Zmieniło się to, gdy proklamował się wykonawcą woli bogini Ashy i rozpoczął kampanię podbojów, dokonanywanych na ziemiach Heresh. Jednym z lordów Heresh, którego zaniepokoiła rosnąca potęga Arantira, był wampir Giovanni. Przy pomocy swej uczennicy Ornelli zajął zamek swego przyjaciela Malphroya i postanowił wręczyc go Arantirowi. Poprosił go również o wtajemniczenie Ornelli w sztukę nekromancji. Arantir spełnił prośbę, czyniąc odtąd Ornellę swoją prawą ręką, lecz w trakcie rytuału przemieniającym ją w służkę Ashy został zmuszony zabic Giovanniego, który zamachnął się na jego życie. Po tych zdarzeniach zaczął realizowac plany wyplenienia z Ashan wpływów demonów. Zjednoczywszy królestwa Heresh wyruszył, by stawic czoła swym najgroźniejszym wrogom czarodziejowi-demonologowi Menelagowi oraz lordowi demonów Orlando, potajemnie przebywającemu w Imperium Gryfów pod przebraniem rycerza. Sprzymierzył się z orkami, którzy rozpoznali w nim przepowiedziany przez szamankę Kujin Pajęczy Omen. W końcu udało mu się zając miasto Flammschrein - kryjówkę Orlando - oraz uwolnic duszę byłej królowej Imperium Gryfów - Isabel Greyhound. Kontynuował przy tym pościg za Menelagiem - dopadł go w jego mieście Stonehelm i zabił, lecz córka czarodzieja uciekła wraz z Mesjaszem Demonów imieniem Sareth. Arantir unicestwił Saretha, jednak ów Mesjasz został przywrócony do życia przez demony, po czym skierował się do stolicy Heresh i zemścił się na Arantirze, mordując go.